eDokumenty v systéme Aktion - nový spôsob overovania totožnosti

Digitálna identita prichádza aj do podnikového prostredia. S rastúcou rozšírenosťou mobilnej aplikácie eDokumenty teraz spoločnosť Aktion umožňuje autentifikáciu osôb priamo prostredníctvom tejto digitálnej služby. Funkcia je primárne určená na registráciu návštevníkov a overovanie osobných údajov, a to na recepcii v systéme Aktion aj na samoobslužných kioskoch pre návštevníkov.

Obsah článku

Čo je nové

Návštevníci sa teraz dajú v službe Aktion identifikovať podľa eDokument v mobilnej aplikácii. Návštevník jednoducho naskenuje QR kód zobrazený na monitore alebo kiosku a potvrdí zdieľanie svojich údajov v aplikácii eDokumenty. Overenie sa vykonáva online prostredníctvom serverov Digitálnej a informačnej agentúry Českej republiky (DIA) a údaje sa automaticky zapíšu do systému Aktion. Každé overenie sa bezpečne zaznamenáva do logovacieho súboru, aby bolo možné spätne zdokumentovať čas a spôsob spracovania údajov v súlade s požiadavkami GDPR.

Načítanie účtenky v kiosku
Načítanie dokumentu pomocou mobilnej aplikácie na kiosku

Hlavné výhody

Rýchle a presné overenie totožnosti

Nie je potrebné ručne prepisovať údaje.

Zjednodušenie zaznamenávania návštev

Skrátený čas registrácie.

Bezpečnosť a súlad s GDPR

Žiadne údaje sa nesmú spracúvať mimo schválených kanálov.

Možnosť použitia aj v samoobslužnom kiosku

Návštevník naskenuje zobrazený kód QR a potvrdí zdieľanie svojich údajov.
Reception_edocument
Identifikácia návštevníka na recepcii

Dva spôsoby overovania

Vlastné overovanie

Organizácia môže vykonávať overovanie autenticity nezávisle. Certifikát sa spravuje na Certifikačnom portáli eDokument prostredníctvom dátovej schránky právnickej osoby. Overenie sa vykonáva priamo z aplikačného servera zákazníka, takže osobné údaje nespracúva žiadna tretia strana.

Overenie spracovateľom (EFG CZ)

Druhou možnosťou je využitie služby servera spracovateľa EFG CZ, ktorý poskytuje autentifikáciu vo forme dátovej služby. Zákazník nemusí spravovať vlastný certifikát. Stačí uzatvoriť zmluvu o spracovaní osobných údajov medzi EFG a organizáciou.

Kde môžete používať eDokumenty v systéme Aktion

📋 Program návštev

Pri vytváraní novej návštevy bolo pridané tlačidlo „Načítať elektronický dokument“.
Systém rozpozná, či osoba už existuje, a zabráni duplicite.

🧍 Agenda Osoby

Na karte „Dokumenty“ sa nachádza tlačidlo „Načítať eDokument“, ktoré funguje podobne a údaje o osobe sú opäť predvyplnené z eDokumentu.

💡 Samoobslužný kiosk pre návštevníkov

Funkciu eDokumenty je možné aktivovať aj na návštevníckom kiosku, kde sa návštevník zaregistruje.

Kiosk Aktion na identifikáciu návštevníkov.
Kiosk pre návštevníkov Aktion

Digitálna identita v praxi

Táto nová funkcia prináša do systému Aktion moderný spôsob overovania totožnosti, ktoré sú v súlade s najnovšími normami digitálna transformácia verejnej správy. Spoločnosti tak môžu jednoducho a bezpečne používať elektronické dokumenty na vstup návštevníkov, registráciu osôb alebo prístup do budovy.

Napíšte nám na bezplatnú prezentáciu systému.

Online evidencia času a dochádzky Aktion pre malé firmy, staveniská, rozvozové autobusy a iné spoločnosti, ktoré chcú len evidovať príchody a odchody.

Prezentácia a návrh systému zdarma