Nová verzia Aktion.NEXT 1.10.2

26. 05. 2015
Na serveri technickej podpory Assist@nt bola uvoľnená nová verzia SW Aktion.NEXT 1.10.2

Nové moduly

Nové moduly a funkcie významne rozširujú možnosti identifikačného systému Aktion.NEXT.

V oblasti bezpečnosti (prístupový systém) bolo doplnené prepojenie s kamerovým systémom ATEAS o modul rozpoznávania RZ (registračných značiek). Pri prečítaní registračnej značky ATEAS odosiela jej číslo do Aktion. Aktion v reálnom čase overí právo vjazdu na daný adresový bod. V prípade oprávneného vjazdu je do DB Aktion zapísaný príchod / odchod vozidla. Pomocou centra akcií je odoslaný príkaz na zopnutie relé na vybranom zariadení (kontrolór KMC, MMC, KSC), ktoré slúžia napr. na otvorenie vjazdovej závory.

V oblasti integrácie technológií budov bolo doplnené prepojenie s C4 - integračným bezpečnostným systémom, ktorý poskytuje centralizované, viacužívateľskej rozhranie na spravovanie bezpečnosti budov. V rámci systému C4 je možné spravovať osoby, identifikačné karty, prístupové oprávnenia osôb a vozidiel, prípadne priamo ovládať vybrané vstupy pripojené do systému Aktion.

V oblasti dochádzky bol doplnený modul Hromadné plánovanie, žiadosti a schvaľovanie akcií (neprítomnosti). Tento modul je teraz integrálnou súčasťou webového - tenkého klienta (osobné výkaz). Postupne nahradí súčasný plusPortál, ktorý je riešený ako samostatná webová aplikácia. Nový modul prináša užívateľom niekoľko výhod, predovšetkým zjednotenie dizajnu, zjednodušenie práce a online prepojenie s výkazom dochádzky. Žiadosti adresované a odosielané e-mailom nadriadeným pracovníkom sú teraz prispôsobené tak, aby ich bolo možné jednoducho schvaľovať aktívnym odkazom priamo z emailového klienta v mobilnom zariadení. Modul umožňuje:

  • Plánovanie celodenných, poldenných akcií podriadeným pracovníkom z pozície nadriadeného pracovníka
  • Žiadaní jednotlivých akcií z pozície podriadeného pracovníka (upozornenie na tieto požiadavky prebieha cez emailovej správy)
  • Následné schvaľovanie / zamietania vznesených požiadaviek z pozície nadriadeného pracovníka (upozornenie tiež prebieha cez emailovej správy)
  • Plná administrácia žiadostí pre personálnych administrátorov a iné zainteresované strany

Webový klient bol po novom rozšírený o dve nové agendy. Agenda "Môj plán a žiadosti" poskytuje prehľadný kalendár s naplánovanými zmenami zamestnanca. V tejto agende si zamestnanec môže zadávať požiadavky na jednotlivé akcie (dovolenky, služobné cesty, práca z domu, a pod.). Agenda "Žiadosti" je určená pre nadriadeného pracovníka a sú tu zobrazené jednotlivé žiadosti od jeho podriadených. Podľa nastavených užívateľských oprávnení môže obsahovať aj všetky žiadosti (od všetkých zamestnancov). Tie sú dostupné napr. Pre personálneho administrátora, ktorý ich môže spravovať v prípade neprítomnosti príslušného vedúceho. Samotné schválenie / zamietnutie žiadostí možno realizovať ako jednotlivo / hromadne v tejto agende, tak zjednodušene odkazom v emailových správach. Schválené akcie sa automaticky ukladajú do mesačnej dochádzky.

Popisy a návody

* licencovaný produkt


**Upozornenie pre užívateľa: Agenda Hromadný plán zmien (v aplikácii) je od verzie 1.10 prepojená s licencovaným modulom Hromadné plánovanie, žiadosti a schvaľovania akcií (AN-103). Po upgrade SW bude Hromadný plán zmien naďalej v aplikácii dostupný s možnosťou plánovať / meniť pracovné zmeny jednotlivých osôb. Pre plánovanie / vkladanie iných akcií než pracovných zmien (neprítomnosti, a pod.), Je potrebné mať aktívny modul Hromadné plánovanie, žiadosti a schvaľovanie akcií AN-103. Táto funkcionalita platí aj pre agendu Osobné výkaz. Tu bol panel "Plán zmien" graficky prepracovaný, aby zobrazenie zmien bolo prehľadnejšie a to formou kalendárové štruktúry jednotlivých dní (ako v hromadnom plánu). Zobrazenie teraz je možné prepínať na horizontálne alebo vertikálne umiestnenie okna.

V prípade záujmu o aktiváciu agendy Hromadné plánovanie, žiadosti a schvaľovanie podujatí (AN-103) máte možnosť rozšíriť svoju licenciu na portáli technickej podpory Assistant v sekcii Licencia Softwaru: http://assistant.efg.cz/sites/licence_software/. Prípadne kontaktujeť Vášho dodávateľa.


Vylepšenie

  • Webový klient - Osobní plán - možnosť plánovať zmeny (verzia 1.10.2)
  • Webový klient - Typ konca počítania aj pre editačnú obrazovky (verzia 1.10.2)
  • Možnosť zapnúť počítanie prestávky pri celodennej akcií (u konkrétnej mzdovej zložky) (verzia 1.10.2)
  • Priemerný týždenný nadčas - pridaný status do agendy Hromadný výkaz výkazu (verzia 1.10.2)
  • Prehľad - Varovanie podľa Zákonníka práce (Ročný nadčas, Priemerný týždenný nadčasy, Nepretržitý odpočinok medzi zmenami, Nepretržitý odpočinok v týždni) (verzia 1.10.2) 
  • Sprievodca porovnaním exportov dát a nastavení (verzia 1.10.2)
  • Konfigurácia aplikácie (Prístup) - Zavedenie parametru "Vyžadovať PIN pri prihlasovaní kartou" (verzia 1.10.1)
  • Dochádzka - Zavedenie parametru "Prestávka po dosiahnutí" času (namiesto minima) (verzia 1.10.1)
  • Webový klient - Možnosť určiť v konfiguračnom súbore webovej aplikácie predvolené URL po prihlásení (verzia 1.10.1)
  • Webový klient - Podpora prihlásenie pomocou karty a odtlačku v IE (verzia 1.10.1)
  • Monitor správcu zariadenia - optimalizácia vzhľadu a zavedenie možnosti filtrovania
  • Dokumenty  - možnosť pripojenia externého súboru (* .doc, * .pdf, ...) k osobám, vozidlám, ...
  • Logovanie chýb pri automatickom spúšťaní importu / exportu dávok
  • Podpora užívateľských stĺpcov v globálnej konfigurácii (Konfigurácia aplikácie)
  • Centrum akcií - do akcie na adresný bod doplnené vypnutie a zapnutie automatického režimu
  • Centrum akcií - možnosť HTTP akcie (volanie webovej stránky) s príslušnými parametrami po prijatí udalosti z HW (možné napr. Cez poskytovateľa odosielanie SMS poslať správu na mobilný telefón rodičov po príchode dieťaťa do školy)
  • Zlepšená podpora pre lokálny TWN snímače
  • Exporty a importy nastavenia teraz podporujú aj veľké objemy dát
  • Zavedenie penalizácie neskorého príchodu / predčasného odchodu (časová penalizácia)
  • Zákonný mesačný fond možno nastaviť vrátane / bez sviatkov
  • Saldo - ospravedlnené intervaly sa započítavajú maximálne do hodnoty fondu pracovnej doby
  • Školenia - ukladanie histórie Povinnosť mať splnené školenie
  • Model Manager - možnosť výpočtu sviatku bez Odpracované
  • Model Automat - výpočet prerušenia z priechodu, automatické dorovnanie Odpracované, aby Saldo bolo vždy 0
  • Výpočet prestávok - ak je možné prestávku rozdeliť na viac častí, nevyčerpaná časť sa doplní až na koniec
  • Výpočet prestávok - posunutie hľadania ďalšej prestávky v prípade, že je prestávka vložená za neprítomnosť a skončila skôr
  • Webový klient - možnosť editácie plánovaných zmien z denných dát v osobnom výkaze

Opravy

  • Kontrola licencie na mzdové zložky (verzia 1.10.2)
  • Správanie  výpočtu sviatkov pri voľbe "Sviatok vždy mimo priechodu v zmene" (verzia 1.10.2)
  • Zaokrúhľovanie prenosu pri zaokrúhlení súčtové zložky (verzia 1.10.2)
  • Pridávanie členov pracovných jednotiek (verzia 1.10.2)
  • Pridávanie osôb k termínom školenia (verzia 1.10.2)
  • Webový klient - zobrazenie tlačidla Odhlásiť (verzia 1.10.2)
  • Vyhodnotenie práv na Moje žiadosti (verzia 1.10.2)
  • Centrum akcií - AkceManager - refresh cache (verzia 1.10.2)
  • Zoznam identifikátorov k osobe (verzia 1.10.2)
  • Ateas - oprava reconnect po výpadku Ateas admin servera (verzia 1.10.2)
  • Počítanie Plného mesačného fondu pri nástupe počas mesiaca, ktorý začína nočnou so zápočtom do dňa konca (verzia 1.10.2)
  • Počítanie sviatku za určitých okolností (nočná so zápočtom do dňa konca bez priechodu, ..) (verzia 1.10.2)
  • Načítanie dát v agende Hromadný výkaz po prvom otvorení (verzia 1.10.1)
  • Zobrazenie duplicitných priechodov po otvorení agendy Osobné výkaz (verzia 1.10.1)
  • Zrušenie vplyvu parametra "Obmedziť podľa prepočtu" na výpočet celodenných podujatí (verzia 1.10.1)
  • Webový klient - oprava editácia hodnôt v obdobiach ak majú prenosovou zložku (verzia 1.10.1)
  • Licencovanie priameho ovládania (čerpá počet prístupových adresových bodov)
  • Zobrazenie nočných zmien na prelome období vo vizuálnom editore (šablóna kalendára / osoba)
  • Výpočet skrátenia uznaného intervalu pri prestávke počas neuznaného salda
  • Počítanie naplánovanej akcie pri modeli Manager s pevnými prestávkami
  • Predvolený import identifikátorov (v prípade, že nie je zadané interné číslo)
  • Filtrovanie osôb v strome organizačnej štruktúry v prípade podobných názvov organizačnej štruktúry
  • Centrum Akciou - pri pokuse o priechod je možné vybrať do filtra držiteľa
  • Webový klient - zapamätanie zvoleného typu konca prepočítanie Prepočítať do

Príloha- ukážka vybraných obrazoviek



Obr. 1: Agenda Osobní plán a žádosti – vytvoření nové žádosti podřízeným pracovníkem



Obr. 2: Naplánovat akci / Podat žádost – detail žádosti (o dovolenou)



Obr. 3: Příchozí emailová zpráva vedoucímu pracovníkovi s informacemi o žádosti



Obr. 4: Agenda Žádosti – přehled žádostí čekajících na schválení



Obr. 5: Agenda Osobní výkaz – zadání půldenní akce



Obr. 6: Agenda Přehled přístupů

Na stiahnutie

Novinky ve verzi Aktion.NEXT 1.10.2


Nahoru